Kamis, 19 Mei 2016

Bunda Berhati-hatilah! Kisah Seorang Ibu Memakaikan Popok Bayi Merk Ini Ke Anaknya dan Ternyata Dicemari Bahan Kimia Berbahaya


Catatan HipweeSeorang ibu berasal dari Malaysia memakaikan popok bayi bermerk ini ke anaknya namun apa yang terjadi? anaknya harus dibawa ke Rumah Sakit. Berikut ini pengalaman sang ibu. 
Saya tak nak tunjuk bahagian k3m4luan anak saya, jadi saya pakaikan pampers. Datuk dia belikan pampers Huggies tempoh hari. Awak semua mesti fikir yang Huggies adalah jenama terbaik dan popular.
Jadi, ini tiga gambar yang saya muat naik untuk tatapan awak semua. Lihat apa kesannya terhadap kulit anak saya yang baru saja memakai dua kali pampers ini.
Pihak Huggies berpendapat dengan memberikan pampasan berbentuk wang tunai akan menyelesaikan masalah ini, tetapi tidak.
Saya terpaksa membawa anak ke hospital beberapa kali dan doktor mengesahkan kulitnya terbakar kerana pampers dicemari bahan kimia.
Cuba Google gambar 'Huggies Chemical Burns' dan awak akan menemui kes yang lebih kurang sama seperti yang berlaku pada si kecil ini.
Nasihat saya pada ibu-ibu di luar sana, belilah pampers jenama lain selain dari Huggies.
- Kaity Marie Copley